Viies põlvkond (2005-2007)
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Viies põlvkond (2005-2007)
Viienda põlvkonna Mustang on viimase veerandsaja aasta FMC õnnestumaid ponisid. Ühendades endas ‘64 FastBacki kerejoone lennukuse, ’67 Stangi armatuurlaua, ’69 esiosa ja ’66 HardTopi jõulisuse, on tema ülesandeks meelitada nostalgianäljast ja jõujanust publikut.
Need, kes mäletavad Detroidi ja LA autonäitustel debüteerinud Concept Car’e, teavad, et FMC pidas oma lubadust: tootmisesse minev auto on äravahetamiseni sarnane ideeautodega. Ning ka hinnad on suudetud meeldivalt madalad hoida: baasvarustuses V6 mootoriga Stang hakkab kõigi eelduste kohaselt maksma $18 000 ja V8 Convertible hinnalipikule kirjutatakse $25 000 suurune summa. Olenemata mootorivalikust jagavad autod samu käigukaste (viiekäiguline manuaal või automaat) nagu ka vedrustust ja roolisüsteemi.
“Me vaatasime tagasi nende Mustangite poole, mis veel õieti tehtud olid”, ütles Fordi peadisainer Larry Erickson. Sellega pidas ta silmas’65-’70 Stange, Hi-Po’sid, Bosse ja Shelbysid. Kõik hea, mis neist võtta oli, võeti, ja hakati kujundama tänapäeva tingimustele vastavalt. Nii on uuel ponil klassikalistele Mustangitele sarnaselt madal ent pikk ninaosa, mis läheb sujuvalt üle katuseks ning lõpeb efektse tagaosaga.
Ka pisidetailid on nagu üks-üheselt kuldsetest kuuekümnendatest: rõhutatud ponikujutis iluvõrel, kroomitud bensiinikork tagapaneelil, 16’’ velgedele pakutavad keskspinnerid.
Salongis on Mustangi mõneti kandiline ‘kahe kaare’ armatuur tagasi. Suuri ‘kellasid’ ümbritsevad kroomringid ning piklikud lugemid on vanade Stangide omanikele hästi tuttavad. Mainimata ei saa jätta ka baasvarustuses olevat võimalust reguleerida armatuuri taustvalgust 120 toonis.
Stangi kerejoon on erinevalt Concept Car’idest üpris puhas hoitud: kadunud on fake scoop’id ja samuti puuduvad igasugused viited auto mudelile või mootorile peale V8-tele paigaldatava GT märgi.
Uus Mustang põhineb DEW98 platvormil, mida kasutavad ka Lincoln LS, Jaguari S-Type ja Thunderbird. Vanast FOX-4 platvormiga võrreldes on see märksa jäigem ning pikem: 107.1 tolli võrreldes 101.3 tolliga. Enim saavad sellest kasu esiistmetel istujad, taga on siiski pikemaid vahemaid üpris ebamugav läbida. Erinevalt aga teistest DEW98 autodest, pole Mustangi tagasild sõltumatu vedrustusega. Seda peamiselt selleks, et hoida auto hind madalal. Oma kaal on ka asjaolul, et sõltuva vedrustusega silda on palju kergem ja lihtsam vahetada, nii et Fordi insenerid mõtlevad ka auto ümberehitajate peale.
12-klapiline SOCH 4.0L V6 mootor arendab 202 hp ja 235 ft, kuna V8 pakub tõenäoliselt turu kõige soodsama hinna eest 300 hp-d (@6000 rpm). Võrreldagu teda kasvõi praeguse Mach 1ga, mille mootor suudab toota 305 hp aga mille hinnalipikut ehib number $29 590. V8 puhul kasutatakse muutuva klapivahe tehnikat, mis on tuttav Ford F-150 5.4L mootorilt. Mootori jõudu aitab maha panna Tremeci 3650 kast koos 8.8’’ 3.31:1 tagasillaga. Rehvivalikust on V8 puhul 235/55WR-17 rehvid standardvarustuses, suurusehullud saavad lasta paigaldada ka 255/45 18’’ rehvid.
Uus on ka tehas, kus ponile päitsed pähe pannakse. Nimelt kolitakse uue auto tootmiseks vanast Dearborni tehasest Ford/Mazda uude tehasesse Flat Rockis. Uus tehas võimaldab paremat ja kiiremat koostetööd.
Tulemata ei jää ka SVT Cobra. Juhtkond on väitnud, et innustust on saadud BMW M- seeriast: äärmiselt rafineeritud tehnika ilusas kestas. Ning see tehnika on lubatud luua võimsam kui praeguse SVT 390 hp mootor.
Need, kes mäletavad Detroidi ja LA autonäitustel debüteerinud Concept Car’e, teavad, et FMC pidas oma lubadust: tootmisesse minev auto on äravahetamiseni sarnane ideeautodega. Ning ka hinnad on suudetud meeldivalt madalad hoida: baasvarustuses V6 mootoriga Stang hakkab kõigi eelduste kohaselt maksma $18 000 ja V8 Convertible hinnalipikule kirjutatakse $25 000 suurune summa. Olenemata mootorivalikust jagavad autod samu käigukaste (viiekäiguline manuaal või automaat) nagu ka vedrustust ja roolisüsteemi.
“Me vaatasime tagasi nende Mustangite poole, mis veel õieti tehtud olid”, ütles Fordi peadisainer Larry Erickson. Sellega pidas ta silmas’65-’70 Stange, Hi-Po’sid, Bosse ja Shelbysid. Kõik hea, mis neist võtta oli, võeti, ja hakati kujundama tänapäeva tingimustele vastavalt. Nii on uuel ponil klassikalistele Mustangitele sarnaselt madal ent pikk ninaosa, mis läheb sujuvalt üle katuseks ning lõpeb efektse tagaosaga.
Ka pisidetailid on nagu üks-üheselt kuldsetest kuuekümnendatest: rõhutatud ponikujutis iluvõrel, kroomitud bensiinikork tagapaneelil, 16’’ velgedele pakutavad keskspinnerid.
Salongis on Mustangi mõneti kandiline ‘kahe kaare’ armatuur tagasi. Suuri ‘kellasid’ ümbritsevad kroomringid ning piklikud lugemid on vanade Stangide omanikele hästi tuttavad. Mainimata ei saa jätta ka baasvarustuses olevat võimalust reguleerida armatuuri taustvalgust 120 toonis.
Stangi kerejoon on erinevalt Concept Car’idest üpris puhas hoitud: kadunud on fake scoop’id ja samuti puuduvad igasugused viited auto mudelile või mootorile peale V8-tele paigaldatava GT märgi.
Uus Mustang põhineb DEW98 platvormil, mida kasutavad ka Lincoln LS, Jaguari S-Type ja Thunderbird. Vanast FOX-4 platvormiga võrreldes on see märksa jäigem ning pikem: 107.1 tolli võrreldes 101.3 tolliga. Enim saavad sellest kasu esiistmetel istujad, taga on siiski pikemaid vahemaid üpris ebamugav läbida. Erinevalt aga teistest DEW98 autodest, pole Mustangi tagasild sõltumatu vedrustusega. Seda peamiselt selleks, et hoida auto hind madalal. Oma kaal on ka asjaolul, et sõltuva vedrustusega silda on palju kergem ja lihtsam vahetada, nii et Fordi insenerid mõtlevad ka auto ümberehitajate peale.
12-klapiline SOCH 4.0L V6 mootor arendab 202 hp ja 235 ft, kuna V8 pakub tõenäoliselt turu kõige soodsama hinna eest 300 hp-d (@6000 rpm). Võrreldagu teda kasvõi praeguse Mach 1ga, mille mootor suudab toota 305 hp aga mille hinnalipikut ehib number $29 590. V8 puhul kasutatakse muutuva klapivahe tehnikat, mis on tuttav Ford F-150 5.4L mootorilt. Mootori jõudu aitab maha panna Tremeci 3650 kast koos 8.8’’ 3.31:1 tagasillaga. Rehvivalikust on V8 puhul 235/55WR-17 rehvid standardvarustuses, suurusehullud saavad lasta paigaldada ka 255/45 18’’ rehvid.
Uus on ka tehas, kus ponile päitsed pähe pannakse. Nimelt kolitakse uue auto tootmiseks vanast Dearborni tehasest Ford/Mazda uude tehasesse Flat Rockis. Uus tehas võimaldab paremat ja kiiremat koostetööd.
Tulemata ei jää ka SVT Cobra. Juhtkond on väitnud, et innustust on saadud BMW M- seeriast: äärmiselt rafineeritud tehnika ilusas kestas. Ning see tehnika on lubatud luua võimsam kui praeguse SVT 390 hp mootor.
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele